måndag 10 oktober 2016

Mitt spännande liv som pensionär

 
 
I går avlöste regnskurar och kulingbyar varandra mest hela dagen. Jag gjorde flera försök att gå ut med kamera och kikare men fick vända om när regnet började ösa ner.
 
 
På eftermiddagen fikade vi med våra kära grannar. Titta, vilken läcker bukett jag fick!
 
 
Så plötsligt, just när vår fikastund var över, fick jag ett meddelande: Hökuggla vid norra udden. Det var bara att kasta sig in i bilen och hålla tummarna för att den skulle vara kvar. Och där satt den, på ledningarna en bit från parkeringen. Den gjorde några dyk ner mot enbuskarna och så upp igen. Det är något vis(s)t med ugglor!
 
 
 
 
 

3 kommentarer:

  1. Så härligt att du fick se den där ugglan och tack för att jag också fick göra det!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Kul att se sådana speciella fåglar! Fast jag har lite hatkärlek till som efter det att jag nästan blev anfallen av en för många år sen i Stockholm. Vi bodde mitt emot Stockholmsmässan och ängen utanför var naturligtvis ett ställe man gick på jämt med hunden (taxen Brasse). Man gick antingen ut på ängen och så gatan tillbaka, eller tvärtom. En dag så var det en stor (fråga mig inte vad det var för sort) som störtdök mot mig och hunden. Den började längst bort på gatan och följde sen efter oss hela vägen hem. Väl hemma så satt den sig vid infarten och glodde på oss. "Lite" otäckt faktiskt! Trodde först at vi kommit för nära något bo, men då skulle den väl inte följt efter oss hem och parkerat sig där!?
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  3. Viack snälla så nära har jag aldrig varit en Hökuggla. Det skall vara på Öland sådant händer.ken tur att Du hann att fånga denna Uggla.

    SvaraRadera