måndag 31 oktober 2016

Men , var är mina stövlar??

 
Hela våren, sommaren och tidiga hösten har jag kunnat gå torrskodd på alla mina stigar utan problem.
 
 
Efter förra veckans ihärdiga regnande får jag plötsligt vända om och leta efter andra vägar. Stora pölar och mindre sjöar hindrar framkomligheten både här och var.
 
 
Undra just var jag har mina stövlar? Jag hade ett par fina Tretorn, men har inte använt dem sedan jag flyttade till Öland. De står nog hoptorkade någonstans. Förresten, vad ska jag ut i de vattensjuka markerna att göra? Gammal tant ska nog hålla sig på torra land. Bäst att inse sitt eget bästa!
 
 
Till och med dammen i trädgården är fylld till bredden. När eftermiddagssolen skiner vet man knappt vad som är upp eller ner.
 
 

4 kommentarer:

  1. Oj va vatten ni fått då...nöjda? ;-) Här är det fortfarande lågvatten...var till Stendörren igår på en utflykt i det vackra vädret och såg att vattnet var mycket lägre än vanligt.

    Nu kojan och mat till småttingarna.
    Ha en fin dag!
    Steffe

    SvaraRadera
  2. Det var inte dåligt med så pass mycket vatten så det blivit överfullt.
    Men det måste väl ändå vara bra tycker jag. Ja det där med stövlar när man behöver dem på direkten är det försvunna. Jag har flera olika par, mest av den låga sorten, men inga fina Tretorn som du har.
    Så mycket regn har vi inte fått så att det pöser över till brädden.
    Gå nu inte och 'dratta' i någonstans, japp håll dig på torra land, hi hi . . .
    Må väl/ Eva

    SvaraRadera
  3. Hoppas att grundvattennivån höjs så den håller sig till nästa sommar. Så mycket som det har regnat de sista dagarna borde den väl göra det. Har heller inte behövt använda mina stövlar förrän nu.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera