torsdag 12 november 2015

På solskenspromenad

 
Vilken skittråkig blogg det här är egentligen! När jag tittar tillbaka på det jag har skrivit, inser jag att man måste vara väldigt, väldigt kär i Öland för att orka gå in här och titta. Och till min glädje förstår jag att många faktiskt är det, eftersom 199000-strecket av sidvisningar passerades under natten.
 
 
En liten glimt av sommar fick vi igår när solen sken hela dagen och temperaturen höll sig runt 12-13 grader. Jag gick en lång promenad utmed västra kusten och beundrade alla oxelträd som nu dignar av röda bär. De är riktiga kämpar som växer nästan direkt på kalkstensplattorna och ändå står emot vinterstormarna.
 
 
Den här lilla sjöboden står också i ett utsatt läge, men har klarat sig bra och smälter så fint in i omgivningen. Finns säkert med bland många turisters bilder från norra Öland.
 
 

4 kommentarer:

  1. So schöne Fotos!
    Auch hier bei uns, ist mehr Frühling als Herbst.
    Es ist komisch aber ich finde es gut.
    Der Winter kommt noch früh genug.
    Ich wünsche dir weiterhin eine schöne Fortsetzung des milden Herbstes.

    Så vackra bilder!
    Även här med oss, mer våren än på hösten.
    Det är konstigt, men jag tycker det är bra.
    Vintern kommer snart nog.
    Jag önskar er fortfarande en trevlig fortsättning på den milda hösten.
    Kram Marlise

    SvaraRadera
  2. Din blogg är inte alls tråkig! I alla fall inte för mig som gillar natur och framförallt öar!! *fniss*
    Gå in på min blogg och kolla vad mördaren jag skrev om igår själv skriver om sin framfart. Han verkar mest oroa sig för detaljer som är fel - om själva morden skriver han inte mycket och att känna sig skyldig verkar inte finnas på hans karta!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  3. Jag älskar också Öland och njuter av dina bilder från den norra delen som jag känner bäst. Jag "lånar" dina två sista bilder om jag får. De är helt underbara.
    Kram från Ingrid.
    P.S. Jag har uppdaterat Veckans Casimir så du kan gå in och titta där.

    SvaraRadera
  4. hallå, hallå jag älskar dina berättelser om Öland och från dina egna promenader.
    Jag som bara varit 2 ggr på Öland tycker det är underbart. Om fågel-livet och allt annat, tänk inte att det är skit-tråkigt för då har du fel. ha det så bra i stället önskar Hajan. .

    SvaraRadera