söndag 15 november 2015

En titt in i Löttorpsboa

 
Det finns många små smultronställen på norra Öland. Löttorpsboa är ett av dem. En kombination av second hand och lokalt hantverk kombinerat med kurser och myskvällar med olika teman.
 
 
Jag kikade runt lite och fastnade för den här, grundorsaken till att mina barnbarn skrattar åt mig när jag viker pappret från presentpaketen och rullar ihop snören. Min farmor hade en sådan påse hängande på insidan av städskåpsdörren och allt skulle sparas och återanvändas och det sitter itutat hos mig sedan barnsben.
 
 
Vackra och roliga tygkassar kan man inte ha för många av!
 
 
En Ölandsflundra av det mera hårdsmälta slaget.
 
 
En liten hustomte behöver vi alla.
 
 
Bivaxljus. Härligt material med naturlig doft som motvikt mot alla syntetiskt doftande ljus som finns i handeln.
 
 
Så vackert och "min" färg dessutom. Suck!
 
 
Vem vill inte se sin minsta prinsessa i den här fina koftan med en mössmodell man minns från barndomen.
Nu får jag fundera ett tag och återkomma hit när det är dags för julklappsinköpen!
 
 

3 kommentarer:

  1. Min mammas ord kommer upp då och då i mitt huvud när jag står i valet och kvalet om jag ska slänga något eller inte..."Inget får förfaras"...allt som gick att sparas skulle sparas utifall att...och det sitter som en smäck i mitt huvud...har svårt att lämna mat på tallriken till och med...inget får förfaras...!
    Ha en fin söndag!

    Steffe

    SvaraRadera
  2. Löttorpsboa, ein wirklich schöner Laden.
    Wir haben dort auch schon eingekauft.
    Und es gibt hier die wunderschönen Karten von dir. ;-)

    Löttorpsboa, en riktigt trevlig butik.
    Vi gjorde så redan köpt.
    Och det finns de vackra kort från dig. ;-)
    Kram / Marlise

    SvaraRadera
  3. Åh så mycket fint det var gjort där då. Vilka rara Tomte par, gråa och mysiga

    SvaraRadera