söndag 19 juli 2015

Ny prins i Sverige?

 
Det var något som rörde sig på dammens kant.
 
 
Oj, en jättestor padda satt där och flämtade i solen.
 
 
En av dammens fiskar var nyfiken. Nonchalant tuggande på ett grässtrå, kikade han diskret upp genom vattenytan.
 
 
Hmm, en kyss lär förvandla en padda till en prins. Någon som vågar sig på ett försök? Själv tror jag nog mera på den personen som sa, att det är fler prinsar som förvandlas till paddor än paddor som förvandlas till prinsar efter den första kyssen.

3 kommentarer:

  1. Det var ju ett jättebra ordspråk, det har jag aldrig hört förut. Nu har ju Öetermalmsladyn tagit Bernadotte
    som förnams. Tone Oppenstad heter hon nu. Ja allt om henne vet ju alla, Jag har bara läst i Hänt i Veckan. Skall ju
    börja på något nytt, då låter det ju bra med Bernadotte i namnet. Ha, ha så tokiga en del bliver, i vilket falll som
    helst måste man väl uppföra sig som folk, Antingen de heter Andersson eller Bernadotte,,,,,,,BLÄ SGER JAG,,

    SvaraRadera
  2. Ett mycket välfunnet ordspråk och säkert helt rätt! Fast jag trodde att det var en groda man skulle kyssa för att få sig en prins, inte en ful padda??
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Härligt ordspråk! Det är lätt att begå misstag så att man blir lite paddig.
    Enorm padda du har!
    Kram

    SvaraRadera