fredag 17 juli 2015

Inget att sätta på sig

 
Ibland behöver man verkligen förnya sig lite. Ny hatt kanske? På en blåsig ö kan man behöva dra ner något för öronen ibland.
 
 
Det ena drar med sig det andra. En färgglad väska piggar alltid upp.
 
 
Chict med sidenschal och handskar men skorna är inte riktigt i min storlek.
 
 
Sedan är det bara att gå till kassan och betala och ta med sig uppmaningen på skylten om att sluta svära. Hmm, jag lovar inte till 100 %.
(Alla bilderna från aktuell utställning på Persnäs hembygdsmuseum)
 
 

2 kommentarer:

  1. Det konstiga med mig är, inget duger , allt är för gammalt, känner man.
    Provar allt möjligt, sen är det bara så att där står jag i mina vita långbyxor och en skön topp till.
    Men det är bara så att det bliver det gamla vanliga i alla fall.
    Visst är vi kvinnor konstiga ibland.

    SvaraRadera
  2. Hmmm...bristande kultur och bildning...men jag var i alla fall på en fotoutställning häromsistens...och jag svor nog inte en enda gång...tror jag! ;-)
    Solen skiner men det är molnigt här och där...igår kom en riktig dunderskur på eftermiddan...frugan kom hem från jobbet helt dyngsur...och kalla morgnar är det...i morse bara 10+...jag skjutsade henne till jobbet vid 6-tiden i morse och vi sa att det kändes höst i luften...en riktig skitsommar har det varit beträffande vädret..
    Nu stundar 4 veckors semester för frugan fom idag...hoppas vi kommer iväg någonstans men (jag) har nästan lite ångest för katterna, vill ju inte lämna dem...ibland känns de lite begränsande men jag skulle inte kunna leva utan dem...de är ju mina bästisar...jö! :-)
    Ha en fin fredag och Trevlig helg!

    SvaraRadera