lördag 4 juli 2015

Öländsk natur

 
Det är lätt att vänja sig och bli hemmablind. För att motverka det försöker jag åka ut på mina fototurer olika tider på dygnet. Och se...hur vackert var det inte när korna betade precis i strandkanten i kvällsljuset med Blå Jungfrun i bakgrunden.
 
 
I det gamla stenbrottets vattensamlingar speglade sig kvällshimlen och jag vet att där, bland vatten och kalkstensskivor, lever salamandrar. Spännande!
 
 
Riktigt snyggt blev det när rödbenan landade på den grå och väderbitna grinden. Oj, den passar perfekt där!
 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Rödbenan har jag aldrig hört talas om, det var en stilig krabat i alla fall.
    Den 14/7 skall jag till Öland via TV - kabel- Viktoria fyller ju år då..
    I dag har jag 28 + här, jättevackert och härligt. Tänkte åka ner till centrum för att handla lite mjölk.
    Så larvig får man bara inte vara, man måste inte dricka mjölk varje dag. Så på måndag sticker jag ner
    Jag måste ju beställa Färdtjänst, då låter det ännu larvigare. kram från Hajan

    SvaraRadera