torsdag 30 juli 2015

Blandad konfekt

 
Plötsligt fick jag för mig att jag skulle ha en Änglatrumpet. Maken suckade uppgivet. Han vet vem som får rycka in som bärhjälp när jag inte orkar med de tyngsta krukorna och i den kategorin hamnar ju Änglatrumpeter ganska snabbt. Nåväl, trädgårdsmästaren hade några små exemplar längst bort i växthuset. Fast jag har blandat i hop färgerna, erkände han. Det borde vara antingen rosa eller vit. Det går bra, sa jag, bara det inte är gult.
 
 
Nu har den vuxit och vuxit, knopparna hänger tunga och börjar långsamt veckla ut sig. Hmm, misstänkt gulaktig i toppen tycker jag, men den som lever får se!
 
 
I går hade vi besök i hembygdsgården av Anita som gör halmarbeten. Fantastiskt, tycker jag, som aldrig lyckats med något hantverk. Hon lämnade kvar ett litet urval till försäljning, så är någon intresserad och befinner sig i närheten så är det bara att titta in. 12-17 är öppettiden.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar