torsdag 5 mars 2015

Utan moderniteter


Det kom ett meddelande i brevlådan för några dagar sedan. "Planerat elavbrott torsdag mellan 8 och 12."
Oj då! Jag måste skynda mig på med bloggen, var min första tanke. Allt annat går ganska bra. Vi har vedspis i köket och vatten i vattentunnorna om vi behöver spola i toaletten. Bara att hämta in en hink.


Men tänk om något går snett under de planerade arbetena och elavbrottet blir dubbelt så långt eller ännu värre. Hmm, kanske bäst att spola upp lite dricksvatten också. 


Men...det är fint väder ute. Vi packar kaffekorgen och drar. Förhoppningsvis är allt i sin ordning när vi kommer hem igen.



3 kommentarer:

  1. Så jobbigt men det går väl, det kommer ju tillbaka samma dag i alla fall.
    Här är det bakning på gång alla bullar är slut.
    men det ordnar sig.

    SvaraRadera
  2. Förlåt glömde att berömma dina fina vårbilder, med både krokus och Fågelflyckt

    SvaraRadera
  3. Ja du, man är väldigt beroende av el - fast ni verkar ju ha förberett er bra! Vi hade ju ett jättestort för ett tag sen, talades t.o.m. om det på nyheterna i radion, men vi missade det hela. Vi var precis då hemifrån, först åkte vi en bra bit, sen gick vi en långtur i skogen och därefter åkte vi och handlade. Jag blev jättesnopen när det stod på butiksdörren att det var stängt beroende på elavbrott, men precis då kom elen tillbaka - där!
    Så kom vi hem och i samma sekund jag öppnade dörren så kom elen tillbaka hemma! Snacka om bra timing!!
    KRAM /Susie

    SvaraRadera