fredag 13 mars 2015

Dagens "ros" och lite annat


I dag vill jag ge en blomma till en av mina bloggvänner. Det är en i sinnet ung dam i Norrköping, som ofta kommenterar hos mig. Hon sprider så mycket glädje med sin positiva energi, humor, värme och omtanke om allt och alla. I går gick jag och smålog för mig själv hela dagen efter hennes kommentar på det jag skrev om omärkta burkar i frysen. "Hos mig har det försvunnit 9 kåldolmar!" Hon heter Hajan och här hittar ni hennes blogg http://hajan-vardagsprat.blogspot.se/


Vi är lite bortskämda med klängande murgröna här på Öland men igår tyckte till och med jag att det såg lite underligt ut när jag hittade det här i en skogsglänta. Det kändes som en konstig kombination, murgröna och en typiskt svensk björk!


Blå Jungfrun ute i Kalmar sund ser aldrig likadan ut dag för dag beroende på väder och ljus. Den ändrar ständigt utseende och i går var det dags igen för ännu en variant."Titta" ropade jag "den ser ut som en fjälltopp." Som en hätta högst upp låg ett dimbälte men innan jag hann ut med kameran hade det sjunkit ner över hela ön och den blev nästan osynlig i det för övrigt klara vädret.



1 kommentar:

  1. Tack min lilla Ölandsvän. Nu som först 22,22 har jag sett dina rara ord. Så bra att
    Du tycker om vad jag skriver. Jag niger och tackar, fast inte för djupt, då kamnske jag inte kan resa mig.
    Jag vet inte vem som åkte ut jag stängde av gillade inte riktigt Värmlands nya på fyran

    SvaraRadera