fredag 6 mars 2015

Det har blivit bättre med åren

5 mars 2010

Visst ser det ut att bli bättre med åren! Och då tänker jag inte på det ständigt glesnande håret, tyngdlagens framfart under de döljande kläderna eller de allt vanligare avbrotten i min superhjärnas funktion. Nej, jag tänker på vädret. Den här bilden tog jag 2010. Isen täckte hela Kalmar sund och det såg ut att vara sparkföre ända ut till Blå Jungfrun.


Samma datum i år rensade jag det första ogräset i trädgården och gick runt med sekatören och klippte bort fjolårsblommorna som gjort sitt.


Solen sken och fåglarna kvittrade och en och annan insekt flög förbi.


I dag faller ett stilla vårregn så återstående ogräs kan pusta ut. Jag kommer inte idag!



4 kommentarer:

  1. Jaa det bliver bättre, och bättre dag för dag. visst är det roligt med
    positiva saker som att du hittade 2 glasspinnar till ditt eftermiddagskaffe.
    Här regnar det, men det är ju också bra för myllan.
    I kväll skall jag gå på dans, Jenny röt till Steffo i morse på tv 4, säg inte åt alla
    att de skall rösta på mig, det kan ju ha en motverkande effekt., det håller jag med om. Vi kanske ses

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig vinterbild från 2010 ! Gisses, jag minns hur mycket vi hade då. Det var längesedan, tror jag, som vi upplevde en så hård vinter då. Barndomsvintrarna från 50-talet och 60-talet var nog riktiga vintrar eller så har man glömt....Men att se det på foto är helt ok. Just nu njuter jag av alla vårtecken och att följa dina vårtecken nere på Öland.

    Trevlig helg !
    Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Ja, tänk vilken skillnad det kan vara mellan åren!
    Krokus är helt ljuvligt just nu.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Mmmm jo så är det..men det känns ganska ok med solsken o fågelkvitter. Fast den globala uppvärmningen är lite väl scary.Fina bilder.

    SvaraRadera