onsdag 14 januari 2015

Mesigt


Det har inte precis varit ett sådant väder som lockar till utflykter med kameran under de senaste dagarna. Det blir nog bättre när jag får min rejäla regnväderscape, som jag beställde efter förra veckans blötläggning när jag väntade på att den ovanliga trasten skulle visa sig. Men det ordnar sig alltid...det finns fåglar inomhus också! Den här lilla runda blåmesen fick jag i julklapp...


...och visst har den samma, härligt runda form som sina förebilder ute i naturen.


Lågtrycket ligger kvar sa de just på radion. Hoppas att regncapen med plats för både kamera, kikare och liten tant under, landar i brevlådan idag.



3 kommentarer:

  1. Åh vad söt den var - och konstnären som gjort den har verkligen fångat blåmesens utseende! *fniss*
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. En förtjusande liten blåmes har den konstnären lyckats skapa. Mycket lyckad!
    Här har vi ungefär likadant väder som ni har, mycket, mycket halt...alla kör runt 60 kilometer i timmen ute på landsvägarna med svartis..en ren pärs att ta sig ut och hem nu fastän dubbade vinterdäck är på. Här gäller det att hålla tungan rätt i mun och att inte glömma bort att andas. En sådan regncap skulle verkligen vara behövlig för den här lilla tanten också. Måste kika runt på nätet.
    Ha en fin onsdag!
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Mesigt och gulligt, man bliver ju så glad när man träffar på dem, varje vår. Så fort det plötsligt går
    hinner ju nästan inte med.

    SvaraRadera