onsdag 21 januari 2015

I dag har vi lite vinter


För ett par dagar sedan tog jag bilder på mina julrosor. En av knopparna hade till och med slagit ut. Samma dag träffade jag en bekant som berättade att hon hade fått en liten bukett med tre snödroppar av en granne.


I dag halvsju på morgonen tog jag denna bild bort mot växthusens ljusslingor. Inte så vårligt grönt längre.De små vita prickarna på bilden är snöflingor som reflekterar mot fotoblixten. Brrr! Nu ska jag leta fram vinterbyxorna.



2 kommentarer:

  1. Vet att det är väldigt svart på Öland där Mirrfamiljen har sommarhuset. När det inte är sommar förstås...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tittat igenom dina senaste inlägg. har inte bloggat eller suttit vid datorn på flera veckor.
    Bilderna är så fina, jag njuter verkligen av allt du visar från vackra Öland.
    Önskar dig en fortsatt trevlig vecka.
    Annika

    SvaraRadera