fredag 16 januari 2015

Ensam på Neptuni åkrar


Egentligen gillar jag den här stämningen som råder ute nu. Ett avkopplande lugn och en väntan. Det är alldeles tyst förutom vågornas brusande och en och annan mås som hojtar till.


På Neptuni åkrar kryllar det sommartid av turister men just idag ser jag inte ens någon hundägare ute på rastningspromenad. Jag är helt ensam.


Långt, långt ute framför Blå Jungfrun stävar ett lastfartyg på väg mot ett för mig okänt mål.


Ett och annat spår efter turisterna har motstått stormarna.


Är det isflak som flyter runt på vattnet? Nej, ett trettiotal svanar åt lunch ute på vattnet.



2 kommentarer:

  1. Das ist bestimmt schön,
    so alleine in Neptuni åkrar.
    Aber bei den kräftigen Stürmen
    ist es bestimmt auch ganz schön kalt dort.
    Du lebst an einen wirklich sehr schönem Ort.

    Detta är verkligen vacker,
    så ensam i Neptuni åkrar.
    Men med de starka stormar
    Det bestäms också ganska kallt där.
    Du bor i ett riktigt trevligt ställe.
    Kram Marlise

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att Neptuni Åkrar alltid ger en viss stämning, även om det är turister där. Men det är klart att det måste vara alldeles speciellt på vintern...
    Kram

    SvaraRadera