tisdag 7 augusti 2012

Lite effektiv för en gångs skull

Den lilla nävan med två namn,Rozanna eller Jolly Bee, blommar oförtrutet på - tack Susie för det tipset


Flammande eld i trädgården - jag tröttnar aldrig på vallmo

I morgon får vi gäster, på torsdag får vi fler gäster och på måndag kommer nästa gästande par. Jag sätter mig ner med min recepthög framför mig och försöker planera lite. Roligt om det är laddat i kyl och frys och bara att plocka fram och värma på. Mina ögon fastnar på ett recept på piroger. Jag har aldrig gjort det förut men verkar praktiskt att plocka fram ur frysen till lunch, matsäck eller litet kvällsmål. En mangold-fetaostpaj kanske. Jag har lite mangold i en låda i trädgården. Och så kycklingrullader förstås. Fyllda med soltorkade tomater och fetaost eller salvia och vitlök. Mums! Det blir en lång komihåglista till min affärsresa idag!

2 kommentarer:

  1. Tortilla och så fyller man den med gosaker...som choritzo och svamp t.ex....eller med det som du radat upp härovan...brödet är så gott!
    Vi drar ner till Öland endera dagen ja...det blir fullt upp..fem timmar ner och fem hem och däremellan ngn timme för att ta ner bilderna...det blir lite svettigt så hoppas på lite svalare väder...just nu har det regnat här...

    Steffe

    SvaraRadera
  2. Har du öppnat pensionat eller nåt? Måste man boka rum långt i förväg? Öland på hösten låter inte så dumt i mina öron.

    SvaraRadera