onsdag 15 augusti 2012

På vilohem






I går åkte vi till Borgholm och åt vår lunch på drottning Viktorias vilohem. Lunchen serverades kl 12 och vi var lite tidiga och hänvisades då till salongen och biblioteket en trappa upp. När maten var klar ringde värdinnan i en liten klocka och alla placerades vid borden. Några små damer som bodde på det kombinerade vilohemmet och pensionatet hade sina fasta platser. Vi fick en alldeles utmärkt måltid och dessutom en aning om hur tillvaron var på vilohemmet när drottning Viktoria höll sin beskyddande hand över verksamheten från sitt sommarresidens Solliden alldeles bredvid.

5 kommentarer:

  1. Va mysigt det låter, precis som förr i tiden.
    KRAM
    Eva

    SvaraRadera
  2. Charmigt värre, dit åkte jag gärna. Om dom låter namnet vara kvar framöver kommer vi åter att ha en drottning Viktoria.

    SvaraRadera
  3. Kul att se. Har ju passerat ett antal gånger och funderat över hur det ser ut och fungerar därinne. Ser uat att vara en bekväm tillvaro i vacker miljö. Vore intressant att besöka vid tillfälle, som så mycket annat på vägen norrut och som man oftast bara åker förbi. Här är det jobb ett par dagar men på torsdag blir det båtutflykt med snälla grannar. Hoppas jag kommer ihåg kamera denna gång.....

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Så spännande och mysigt, låter som ni hade en härlig dag.
    Ha en fin dag!
    /Ingemar

    SvaraRadera
  5. Annorlunda och mycket trevlig dag förmodar jag! Själv har jag idag besökt min väninnas visningsträdgård TINGSHUSET I LEVIDE. Jag skulle "bara" ta en liten titt - har ju varit där massor av gånger tidigare - men det slutade med att vi gick runt i 2 timmar och snackade växter. riktigt kul!

    SvaraRadera