tisdag 14 augusti 2012

Återblickar

Dammen augusti 2009

Bara sand och sten

Dammen i augusti 2012

Ibland är det roligt att leta bakåt i fotoarkivet och se vad man gjorde samma datum förra och förförra året. Och se vad jag kom på! De här dagarna 2009 höll vi på och grävde vår damm. På de bilderna ser man verkligen att vår lilla bit av Öland består av enbart sand och stenar. Då menar jag inte sandjord utan ren sand. Inte konstigt att jag måste odla i pallkragar, cementrör och annat för att få jorden att stanna kvar. Nu måste jag fundera på vad vi ska hitta på för aktiviteter till våra gäster idag. De har just fått en rejäl frukost så de klarar sig en stund.

2 kommentarer:

  1. Jag älskar din vita mur och även din damm med röda näckrosor! Är mycket avundsjuk, men det är ett tungt jobb att gräva och få igång det hela och sen också att sköta dammen!!

    SvaraRadera