tisdag 24 juli 2012

Sommarkväll




Äntligen fick vi en riktigt varm sommarkväll. Grilldoften från grannarna blandades med stråk av kaprifol och lavendel och Afrikas blå lilja började känna en längtan efter att visa sig i all sin prakt, nu när vädret till slut började likna det han var van vid från sin barndom på Madeiras sluttningar mot Atlanten. Min grannfru kom förbi igår och undrade om mina tomater hade börjat mogna. Hon var orolig över sina mängder av gröna tomater i växthuset. Jag lugnade henne med att jag hittills bara hittat några enstaka röda. Det är ju först den senaste veckan som det har varit riktigt varmt i luften, så allting är nog lite försenat även här på "Solen och vindarnas ö".

2 kommentarer:

  1. Så skira fina sommarbilder! Afrikaslija såg jag vild på Azorerna som dikeskantsblomma! Som jag undrade innan den fick ett namn...
    Grattis själv förresten. Kerstin o Kristina är ju samma namn!

    SvaraRadera
  2. Afrikas lilja har jag oxå prövat på , men inte ett endaste grönt blad tittade fram tror jag vattnade så löken ruttnade.
    KRAM
    Eva

    SvaraRadera