tisdag 28 februari 2012

Shoppingresa





Sent i går kväll kom maken hem från körövning och meddelade att det föll stora snöflingor en mil söderut. Genast såg jag framför mig hur vår planerade shoppingresa i dag blev inställd på grund av moddigt snölager på vägarna. Men se, under natten har det regnat och ingen snö är i sikte så nu kan vi åka. Ja, jag vet att jag brukar tröttna efter första eller andra butiken men ännu så länge känns det roligt. Mat till fiskarna i specialbutiken för dammfiskar, är huvudanledningen till resan. Våra sexton små skyddslingar i dammen brukar sova långt nere under isen så här års men nu har isen spruckit upp och de har vaknat till liv. Lite stela och långsamma ännu i det kalla vattnet, men alla ser ut att ha överlevt ännu en vinter. Jag släpar förstås med mig min väska med kamera och kikare på vår resa idag. Fälten utmed vägarna börjar fyllas med vårfåglar och man vet aldrig vad som dyker upp. I dag visar jag bilder från Kapelludden på östra sidan där örnarnas huvudintresse inte längre är mat. När vi var där var det kurtis på gång.

2 kommentarer:

  1. Då är det vår! Om örnarna har börjat sin kurtis!:)
    Fina bilder som vanligt!
    Ha en fin dag!

    Kram
    Karin

    SvaraRadera
  2. Godagens Kerstin" Det kom minsann lite snö även här igår kväll men den smälte innan den nådde marken. Skönt tycker jag också att det är tisdagseftermiddag. Extra skönt eftersom jag idag jobbade över. Kom precis inom dören efter en Charlievända och jag hör hur sägen kallar!

    Kram Ingela

    SvaraRadera