lördag 25 februari 2012

God lördag på er



Det kommer att bli ännu fler!

Och så var det lördag igen! Veckorna ramlar på. I går blev det en fredag i blommornas tecken. Maken skulle ordna en del blombuketter till en avslutning så jag fick följa med och välja i blomsteraffären, vilket är ett uppdrag helt i min smak. Väl hemkommen hittade jag de första blommande snödropparna i trädgården och återsåg julrosorna som kommit fram igen efter några veckor under snön. Slutligen var jag hos min pelargonväninna som ändrar boende för att få mera tid för husbilsresor, varför jag fick den stora äran att överta en del av hennes samlingar. Så det blir nog en hel del pelargonbilder på min blogg i sommar! Nu ska jag snart ge mig ut igen till nordligaste Ölands svarta oxelträd och skummande stränder och förhoppningsvis kommer jag att se årets första sånglärka. I går såg man lärkor på många platser på vår avlånga ö.

4 kommentarer:

  1. Men du, vilket flyt, att få överta en massa pelargoner! Är det "blandat bandat" eller..? Ser fram mot mängder av pellisbilder! :o)

    Att lärkan hörs sjunga är väl ändå ett äkta vårtecken? Här runt "Rucklet" har det börjat kvittras så det står härliga till (kanske inte lärkor dock; är dålig på att höra skillnad). Nu återstår att se om mina ifjol uppspikade holkar kommer att locka till sig några bosättare. Gör de inte det blir jag faktiskt lite stött i kanten :o/

    Ha en prima lördag, hörru!

    SvaraRadera
  2. Åh vad spännande med alla pelargonior... tänkte ett tag "men herre gud Kerstin har fått mer vår än vi". Men så är det nog inte ;-)

    Nu ska jag ut och plantera lite fler knölar i uterummet. Om en stund tänker Mats fixa till nyinköpt hylla i Köket till årets fröplanteringar. Sen får vi väl se kanske blir det något spontant ;-)

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  3. Åh snödroppar...vilken lycka,.förstår att du gärna handlar blommor!! Visst vill jag måla på öland en vecka i sommar..Gärna!!! Söker kurser..Öland med de underbara blommorna i vägrenarna...jag är på väg att köra av vägen då jag kör där, för jag bara glor på blommorna....Norra Ölands Udde..jatack...Man kanske skulle hyra en stuga och ha en egen målarkurs..kram kram och go lörda'

    SvaraRadera
  4. Härligt!
    Snart är det vår!

    Hälsning Marie

    SvaraRadera