torsdag 16 februari 2012

Vit torsdag




Snö och snö och snö! Nu får det räcka! Jag är också övertygad om att det snart är slut på snön på Öland. Hur jag kan veta det? Jo, i går när gubben skottat snö i timmar, beställde jag en snöslunga för 7000 kr så nu har nog den sista snön fallit här. Hur som helst. Vinterståndarna i trädgården har fått på sig sina vintermössor igen, ringduvorna, som är prickiga av snöflingor, ångrar sig åter att de inte flyttade och sparvhöken har bara att förse sig bland mängderna av småfåglar vid fågelborden. I dag ligger en båt och driver utanför Ölands norra udde. Besättningen blev evakuerad med helikopter i natt efter att timmerlasten  förskjutits och orsakat slagsida. Nu håller jag tummarna för att inget farligt drivmedel läcker ut och förstör vår fina kust.

4 kommentarer:

  1. Snygg sparvhök...har du den på din tomt?
    Härligt med såna gäster även om det kanske stryker med en och annan liten småfågel men så är ju naturens villkor...men snyggt fotat hur som helst!!

    SvaraRadera
  2. Förstår att du är orolig för den - kanske -läckande båten. Även så vi!
    Bra att ni köpt en snöslunga, då kanske vi slipper mer snö!! *fniss*

    SvaraRadera
  3. Hoppas att snön försvinner nu. Även om vi inte har så mycket snö som ni har så räcker det nu.
    Det där med båten låter inte bra. Hoppas att det inte händer något.
    Fin bild på sparvhöken. Sådana har vi här också men jag har inte lyckats fota någon.
    Trevlig kväll!!!

    SvaraRadera
  4. Hejsan1

    Bra då slipper jag skotta, för jag är bra less "ler". Håller tummarna för att det ska gå bra med lastbåten så inget läcker ut och förstör våra fina stränder. Ha det gott, Karina.

    SvaraRadera