onsdag 15 februari 2012

En dryg decimeter till





Ett nytt tjockt vitt täcke sveper in hela norra Öland i dag. Nu får vi skotta fram trädgårdsgångar och fågelmatning igen. Hoppas att min nyupptäckte vän ugglan kan hitta tillräckligt med möss inne i ladan för att klara sig. Den sitter i en glugg på en gammal lada hela den ljusa delen av dagen. Hoppas att ingen annan ser den och att den slipper bli störd. Uppe vid norra udden har åtminstone en havsörn fått sig ett skrovmål. Resterna av en ung svan ligger på isen och de bortplockade dunen sprider sig sakta i den svaga vinden. Ejdern vilar varmt på sina ejderdun på den isiga stenen och skrattmåsarna bråkar om bästa platsen. Nu ska jag baka en kaka till eftermiddagens styrelsemöte i hembygdsföreningen. Bra att de kommer till mig så sliper jag ge mig ut i snöeländet.

5 kommentarer:

  1. I dina bilder finns en aning om våren!
    Roligt med ugglan och ljuvlig ejderbild!
    Hoppas kakan blir mycket god!
    Också här har ett tunt lager snö brett ut sig i natt.

    kram
    Karin

    SvaraRadera
  2. Fina bilder. Den första på ugglan är ju bara så mysig... Den andra desto mindre mysig, men tyvärr något som både är naturligt och nödvändigt. Som vanligt lyckas du fånga motiv där det händer saker i bilden. Kram från Ingela

    Sart får jag acceptera att jag är en robot för jag kan omöjligen tyda andra bokstavskombinationen :-(

    SvaraRadera
  3. Ibland är det enormt skönt att ha sina sammankomster hemma hos sig själv!
    Idag blir det inte heller några utflykter här, det har kommit otroligt mycket snö så det börjar likna förra året och tidningsflyget kunde inte landa i morse. Usch - nu får det ta slut på den tråkiga vintern. Jag vill ut.....

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Ja, nu får man skotta igen och den här gången blötsnö. Vilken vacker uggla du har att njuta av och härliga kustbilder. Ha det gott, Karina.

    SvaraRadera
  5. Grattis till nya kompisen!
    Kul!
    Hoppas vi får se mer av den!!

    SvaraRadera