lördag 18 februari 2012

Blandat lördagsgodis





I dag bjuder jag på lite lördagsgodis. Överst i påsen finns det  vackra gamla stenhuset med sina himmelsblå detaljer, som jag alltid tittar lite extra på när jag åker förbi. Sedan hittar jag några av alla de glittrande, droppande istappar, som husen är fulla av just nu. De fräscha, grönskande pelargonbladen som börjar fylla mitt fönster hör också till livets goda, tycker jag. Längst ner i påsen hittar jag den fina gulsparven som får representera fågelsången som börjar höras överallt. I dag är det lördag och mycket som ska hinnas med. Melodikrysset vill vi inte missa, kaffekalas hos goda vänner och Melodifestivalen är också inbokade. Inte för att det kanske precis är min önskemusik, men man måste ju hänga med så man kan kommunicera med barnbarnen på Facebook.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar