tisdag 3 januari 2012

Ut



I går blev det av olika skäl en innedag så idag har jag verkligen ett behov av att komma ut. Jag måste upp till norra udden och kolla den flock med tusen trastar som håller till där och jag vill höra sidensvansarnas silverspröda klingande. Kanske kommer en havsörn med tunga vingslag alldeles över mitt huvud och har jag riktig tur så ligger det fullt med sjöfåglar och guppar ute på vattnet. Just nu börjar himlen färgas rosa i öster så det kan bli lite januarisol också vilket påminner mig om att bilens vindruta behöver dammas av på insidan. Får be maken om det. Han har längre armar och större räckvidd än vad jag har.

3 kommentarer:

  1. En sån fin bild på sidensvansen! Som vanligt fattar jag inte hur ni naturfotografer får till dessa fågelbilder med skärpan på rätt stället. Jag har i princip gett upp tanken på att lyckas fotografera pippifågellivet; får nog hålla mig till större, mer orörliga objekt :o/

    God "jaktlycka"!

    SvaraRadera
  2. Härlig bild på sidensvansen.
    Hoppas att du får många fina möten med både sidensvansar och havsörnar.
    Det är upplagt för en underbar dag!
    /Ingemar

    SvaraRadera
  3. När jag läser ditt inlägg får jag också lust att gå ut i naturen. Fast inte idag...

    Kram
    Anci

    SvaraRadera