söndag 15 januari 2012

Vackert väder?




Det var ett riktigt vackert väder igår! Åtminstone om man satt inomhus och tittade ut. Vi tog en tur med bilen och runt den norra udden blåste det ordentligt. Jag fick pressa upp bildörren och väl ute gällde det att vara beredd och parera vindbyarna. Benet närmast vindriktningen hade en tendens att fara iväg och lägga krokben för det andra. Vattnet stänkte upp över bron ut till fyrön och bildade en isgata och träd, buskar och gräs börjar få fantastiska isformationer när dropparna fryser till av vindkylningen. Det stigande vattnet tar ingen hänsyn till stenmurar eller växtlighet utan breder ut sig överallt. Det är bara för oss att anpassa oss efter naturens makter.

6 kommentarer:

  1. Vad kul att känna igen sig i dina bilder... där har vi ju varit för inte alltför längesedan. Men ok vädret var ett helt annat då. Lättare att hålla styr på benen.

    Tur att man är anpassningsbar men nu längtar jag...

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  2. Visst har det blåst mycket den här hösten o vintern? Min sambo han följer vattenståndet dagligen, och det är inte klok så högt det är vissa tider. Stenkistan dom gjorde ute på landet ligger helt under vatten nu!!!
    Jättefina bilder du tagit. blir sugen att måla natur igen
    Kram
    Elisabeth

    SvaraRadera
  3. usch vad det blåste igår, här kunde man inte heller ta sig ut bilen utan att nästan blåsa omkull. Vi var tvungna att åka till storskogen för att kunna gå med Santos, men det var otroligt med tallgrenar som blåst ner så jag tröttnade bara efter en kort bit och gick tillbaka till bilen. Rolle & Santos gick dock vidare några hundra meter, men sen tröttnade dom med.

    SvaraRadera
  4. Så underbara bilder ! Med en fyr också !!
    Tack :)

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  5. HEJ!
    Nu kom jag visst äntligen in så jag kan skicka en kommentar till dig, det har inte funkat på några dagar, har bara fått fram en vit sida.
    Hoppas helgen med vännerna blev trevlig.
    KRAM
    Eva

    SvaraRadera
  6. Hejsan!
    Det blev bara promenader längst bygatan i helgen och innepyssel. I dag ska vi visst halka runt på gatorna så man får ta lite myrsteg, så man håller sig upprätt. Vore skönt med ett skumbad men jag nöjer mig med duschen, har inte riktigt den pälsen, men det ser skönt ut. Ha det gott, Karina.

    SvaraRadera