torsdag 12 januari 2012

En vanlig dag



Åter en dag då vinden tjuter runt husknutarna. Det blir väl mest att krypa upp i soffhörnan och ägna sig åt dåtida minnen och framtida planering. För ett tag sedan fick jag ett erbjudande att köpa några av de första årgångarna av den årsbok som jag är redaktör för och i början av veckan fick jag dem levererade. Spännande! Intressant att se hur vårt sätt att uttrycka oss har ändrats sedan början av femtiotalet. Också lite tankeväckande att läsa under rubriken Födda: Astrid Gunilla dotter till Karl Karlsson, Böda osv. Vilket ramaskri det skulle bli idag om bara pappans namn stod med i födelseannonserna. (Bilderna är tagna under Ölands Skördefest 2011)

2 kommentarer:

  1. Jag försökte tidigare idag att lämna en kommentar på ditt förra inlägg om frön, men det gick tamigtusan inte hur många gånger jag än försökte. Så jag får ta det här istället.

    Lejongap kommer inte heller jag att behöva så i år. Det finns mängder av frösådd att flytta runt på gården om jag känner för det. Däremot har jag aldrig sått rosenskära förut, så det ska jag testa den här sommaren. Då låter det ju finfint att det inte går att misslyckas med den :oD

    Fast ännu har det inte hunnit börja klia i mina fröpåsfingrar. Däremot har jag liite svårt att hålla mig i skinnet när det gäller nedklippning av pelargonerna. För tänka sig, jag har i år (peppar, peppar ...) flera stycken som det fortfarande är liv i!

    Håll i hatten i snålblåsten, fast är det soffan som gäller blir det ju inte problem ;o)

    SvaraRadera
  2. Vilken kul läsning du har framför dig!!!

    Ha det gott min vän nu ropar tvsoffan!

    SvaraRadera