fredag 7 oktober 2011

Tillbaka över bron





Efter gårdagens besök i Kalmar där det snabbt konstaterades att läget var stabilt i min kroniskt sjuka arm och efter en snabb joggingrunda på IKEA för att köpa nytt duschdraperi var det så skönt att åka hem över bron igen. Redan Linné tyckte att det var som att komma till ett annat land när han landsteg på Öland och jag upplever ständigt den känslan trots att jag åkt fram och tillbaka så många gånger.Under skördefesten tittade vi in till keramikern Caroline längst upp på nordvästra Öland och som ni ser, är hon bara en av alla ölänningar som bor så fantastiskt vackert.

3 kommentarer:

  1. Den känslan känns igen! När vi stiger på båten från Sverige eller Finland så är vi redan nästan hemma...
    Ibland kan jag tycka att det är skönt att köra från Mariehamn till Geta, mot hemmet:)
    Skönt att läget är stabilt i din sjuka arm!
    Karinkram

    SvaraRadera
  2. Här är en till som tycker att vi bor i ett helt annat land än Sverige. Vi brukar skoja när vi åker till fastlandet; "Vi har väl inte glömt passen!?", men det ligger lite sanning bakom faktiskt.

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder!

    Borta bra (Ikea kan ju vara kul) men hemma bäst.
    Precis s känner jag vad gäller Åhus men ni stiger ju iland på en helt egen ö.

    Kan man inte vara glad för en frisk arm så får man försöka hålla till godo med en halvfrisk.

    Nu önskar jag dig en skön fredagskväll!
    Kram Ingela

    SvaraRadera