fredag 1 juli 2011

Bödadagen igen

Hela Böda hade invigning av sommaren igår. Gratis kaffe i Kaffestugan, rabatt på ICA osv. Alla föreningar presenterade sin verksamhet vid hembygdsföreningens stuga. Fiskar-Åke överlämnade en gåva, modell av ett bottengarn för ålfiske som han själv tillverkat, till hembygdsföreningen och alla hjälptes vi åt att informera om föreningsverksamheten på orten.På kvällen var det hamnkväll med line danceuppvisning och prova-på, modevisning och så småningom dans.Mannekängerna i prickigt 40-talsstuk charmade publiken och många försökte hålla reda på benen i line dancestegen. Och inte regnade det heller!

4 kommentarer:

  1. Vad kul, det är ju många som har Böda som sitt sommarparadis, vilket man kan förstå. Ha en fin helg. /Anette

    SvaraRadera
  2. Line dance har något som jag gärna skulle prova på. Till det tarvas ju ingen danspartner, så det skulle väl passa för en icke-ringmärkt rugguggla som jag, som ändå gillar att röra på mig till musik? :o)

    Trevlig helg, hörru! Här kom det åskregn på morgonkvisten, men nu gasar solen igen.

    SvaraRadera
  3. Ser väldigt trevligt ut. Kul med mannekängerna.
    Kram
    EVA

    SvaraRadera
  4. Det är trevligt med arrangemang av detta slag, men jag förstår att det ligger en hel del arbete bakom.

    Linedance tror jag faktiskt att vi fick prova på i reaskolan, och det var runt 60-talet, men det är ju en gammal Westerndans om jag inte missminner mig. Kul minns jag bestämt att vi tyckte att det var.

    SvaraRadera