söndag 25 september 2016

Gäster i går

 
Vi hade trevliga gäster till middag igår. Huset nästan grät av glädje över att äntligen få en uppfräschning av dammsugare och dammtrasa och hunden sprang upphetsad omkring. Hon känner alltid på sig när det ska hända något roligt.
 
 
Vi började med ostfyllda paprikahalvor med basilika, grillade i ugnen.
 
 
Här väntar de baconlindade oxruladerna på ett sista uppkok i den härliga gräddsåsen.
 
 
Min standardäppelkaka med ett marängliknande täcke avslutade det hela. Jag är fortfarande mätt!!
 
 

3 kommentarer:

  1. Om det är det receptet på äppelkaka som du så snällt gav mig förstår jag att det blev en mycket lyckad fest. Jag får nog bjuda in några gäster snart så inte mitt hus gror igen - det har ju varit mycket målande på sistone...
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  2. Det ser verkligen läcker ut!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. i går hade jag främmande och glömde att gå runy och kollas.
    Paprikorna i ugn skall jag nog prova

    SvaraRadera