söndag 4 september 2016

Stilla höstdagar

 
Den verkliga avkopplingen för mig är att sitta en stund på baksidan av huset vid dammen. Bara sitta där och se vad som händer runtomkring. Här har en ängstrollslända landat för att värmas av solen en stund.
 
 
Högt däruppe spanar rovfåglarna. Ibland uppstår lite bråk när de kommer för nära varandra.
 
 
Blåmesen tittar till mig ibland. Ofta så nära att det inte går att ta bilder på honom.
 
 
I dammen börjar näckrosbladen att gulna medan andra gröna löv speglar sig på vattenytan.
 
 

2 kommentarer:

  1. Hos barnbarnen finns en liten damm. Så intressanta små kryp och annat som vi brukar få se tillsammans, den yngsta och jag. En stor vattenspindel som bara dök i igen när vi äntligen hade fått upp den och mycket annat intressant.
    Vid dammen är det aldrig tråkigt men rofyllt, precis som vid din.
    Blåmesarna är som ett eget litet släkte, orädda och smått uppskäftiga. De äger världen på något sätt.
    Allt gott önskas från den här ön till din ö!

    SvaraRadera
  2. Jag trodde det började bli den tiden då man kunde ta det lite lugnt i trädgården, men det har blivit mer jobb istället.....
    Kan kanske bero på att jag hela tiden hittar på nya fåniga saker som bara MÅSTE GÖRAS! Alltså - det är vad min gubbe tycker!! Själv tycker jag naturligtvis att allt i trädgården är superviktigt.
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera