onsdag 17 augusti 2016

Kväll vid Ölands norra udde

 
Jag bara måste utnyttja de ljusa kvällar som finns kvar den här sommaren. Bästa platsen att strosa omkring på är förstås Ölands norra udde.
 
 
På ena sidan rullade ordentliga bränningar in och måsarna fick surfa på vågorna.
 
 
På den andra sidan, in mot Grankullaviken, var det riktigt lugnt.
 
 
Jag håller alltid ett öga på den lilla grupp med ungdjur som betar rent i området. Ömsesidig respekt är bäst!
Visst ja, vad var det för spännande bok jag läste i går? Den heter "Skottet" och är skriven av Mary Louise Kelly. En kvinna, närmare 40 år, söker läkare för värk i armen och vid röntgen hittar man en blykula i nacken , alldeles vid ryggraden. Hur har den hamnat där? Riktigt spännande och lite ovanlig historia.
 
 

3 kommentarer:

  1. Den boken låter riktigt spännande och ovanlig. Tror du dom har den på bibblan?
    Här är det perfekt väder för att läsa thrillers. Grått, nästan regn och väldans blåsigt. Det tråkiga är dock att gubben min är sjuk - alltså förkyld med lite ont i halsen och en anings feber. Men som alla andra män så är han fruktansvärt dålig - så det ska bli intressant att se hur han överlever dagen. *fniss* Enda problemet är att han ska ju spola och lägga om mig, vilket han säkert inte kommer orka, så då får man väl åka in akut till vårdcentralen på eftermiddagen. Ja, ja.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Ja det låter som en spännande bok. Jag har precis kommit igång med att lyssna på Ljudböcker. Kul att kunna lyssna medans man gör något annat, som laga mat, stryker och så vidare :)

    SvaraRadera
  3. Vackra höstbilder, eller är det sensommarbilder? Jag föredrar det sista. I Skåne är sommaren LÅNG!
    Kram Karin

    SvaraRadera