lördag 27 augusti 2016

Bara ta det lugnt

 
I dag är morgontidningen full av förslag på aktiviteter under helgen. Borgholm, vår lilla öländska stad, fyller 200 år och just den här helgen ska det firas med pompa och ståt. Dessutom ska vårdkasar tändas i våra hamnar, liksom i andra hamnar runt hela Östersjön. En urgammal tradition, som ett farväl till sommaren och samtidigt en manifestation för Östersjöns väl och ve.
 
 
Vi, som fortfarande återhämtar oss efter sommarens alla aktiviteter, kanske ändå väljer att ta det lugnt.
 
 
Skönt med en hel helg utan något inbokat på programmet.
 
 

3 kommentarer:

  1. Det tycker jag också, i dag skall jag göra lite tråkiga saker, skulle byta
    BH efter duschen , När jag drog i Axelbandet på en Bh, följde allt annat med
    en sådan ooordning. Jag skall stryka en gardinkappa till köket, då får jag kolla alla trosor också. Här måste det bliva bättring.

    SvaraRadera
  2. Hej Kerstin
    Bei deinem ersten Foto dachte ich:
    oh, eine Schildkröte in der Ostsee?
    Ich wünsche dir weiter einen schönen, ruhigen Spätsommer.

    I ditt första foto tänkte jag:
    Om en havssköldpadda i Östersjön?
    Jag önskar er fortsatt en trevlig, lugn sensommaren.
    Kram Marlise

    SvaraRadera
  3. Den här tiden är ganska behaglig faktiskt. Inte alls så många måsten som under högsommaren, utan man kan ta det lite lugnt och njuta av livet.
    Ha en skön helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera