lördag 6 augusti 2016

Äntligen ute på ängarna igen

 
Jag har inte gått min favoritpromenad på över en månad men i går kväll var det dags igen. Det är förstås strandängarna vid Ölands norra udde jag pratar om. Hösnuva, kor och mängder av turister är orsaken till uppehållet.
 
 
Jag lokaliserade snabbt ungdjuren till en udde längst bort i området, gräsallergin börjar avta och de flesta turister går aldrig mer än 10 meter från stora vägen och parkeringen (och den lilla utflykten beror oftast på att de behöver kissa.) Det kändes som om det var fritt fram för en promenad.
 
 
Hur man än försöker förtränga det så är det lite höststämning redan. Titta bara på stararna som flyger runt i en enda stor flock och vilar sig ibland på luftledningarna.

2 kommentarer:

  1. Så mysigt och skönt kan jag tänka mig, nu när turisterna åker hem till sitt. Med risk att göra dig "besviken" så ska jag och min familj upp till Löttorp idag för det årliga besöket på Lammet & Grisen :)
    Får se om vi får tid över att åka än lägre upp. Älskar Norra Öland och åker dit upp rätt så många ggr under året. Ha en fortsatt skön helg :)

    SvaraRadera
  2. Hade det varit två ledningar till hade man fått till en melodi av stararna. När jag ser ett sådant här vackert rådjur förstår jag inte hur någon kan skjuta det.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera