onsdag 1 juni 2016

Vad är det som händer

 
Jag gick en sväng utmed Neptuni åkrar i går. Jag tittade som vanligt efter fåglar och växter och njöt av den vackra naturen med havet på ena sidan och  blombeklädda sluttningar på den andra. 
 

 
Plötsligt, långt bort i soldiset, börjar det dyka upp det ena seglet efter det andra.
 
 
En regatta? Säkert 50-talet båtar fyllde plötsligt Kalmar sund. Jag träffade andra personer som stod och tittade, lika förvånade. Ingen visste något om någon segeltävling.
 
 
Vinden friskade i och vattnet stänkte. Säkert jättebra väderförhållanden för en sådan tävling.

3 kommentarer:

  1. Det är tur att man har nära till havet när man bor på en torr ö! Jag tror faktiskt inte jag skulle klara av att bo mitt på inlandet om det inte fanns en stor sjö i närheten. Är väldans van och bortskämd med ha sen jag var liten.
    Just nu är det jättekris med vatten här, men som tur är har vi ju tillgång till vår brunn och faktiskt ganska gott om vatten i den. Så Rolle har spolat båda altanerna rena från det sista (hoppas vi) pollenlagret som låg som ett gult skynke över allt. Och det är ju pollen inne också, men det får vänta för idag får jag celebert besök av två distriktssköterskor från Klinte som jag efter ett år har blivit ganska nära vän med. Dom ska alltså hit för att glo i trädgården, så nyss klippte jag gräset och nu ska jag ut med trimmern. Sen ska jag fortsätta med lite grejor i växthuset. Har inte fått till det med skuggväv ännu, även om det är bättre. Endast 37 grader i växthuset klockan 8 mot runt 50 igår!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Plötsligt händer det! Man får passa på när det händer oväntade saker, säkert var det fint att få se hur de plötsligt dök upp i soldiset.
    Ha det gott i sommarvärmen.
    Annika

    SvaraRadera
  3. Om du kollar hos Henning på "En annan del av skärgården" får du se
    foton från segeltävling i Oscarshamn. Kanske båtarna du såg, deltar.
    Vackra foton du bjuder på.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera