onsdag 29 juni 2016

Rena klippet!

 
Plötsligt kommer man på att man inte längre har samma utsikt som tidigare. Visst, synen förändras med åren, men i det här fallet beror det nog mest på att alla syrener har fått fritt spelrum och fått växa på sig ohejdat.
 
 
I går tog vi fram sekatörer och grensaxar och titta, plötsligt framträdde både rosor och schersmin på ett helt annat sätt.
 
 
Det blev rejäla högar utmed hela trädgårdens framsida. Det blir en resa till tippen i morgon med hela lövlasset.
 
 
Gullregnet fick också en släng av sleven och en och annan tallgren åkte med. Nu återstår lite finputs!
 
 

2 kommentarer:

  1. Avverkning i stora mått. Kram Inga

    SvaraRadera
  2. Ja ibland behöver man vara lite hårdhänt! Fast jag har inga problem med det "bonsiist" som jag är!!
    Idag har både jag och gubben varit ute hela dagen och jobbat. Det sista jag slutade med var att klippa gräset på innertomten och i förträdgården. Rolle skulle klippa i parken, men batteriet hade sagt upp sig på hans trädgårdstraktor. Alltså "lånade" han det från min klippare, så då fick jag göra annat ett tag. Och "annat" är alltid att rensa och klippa och gräva och plantera och flytta och.....Alltså det tunga jobbet!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera