onsdag 30 april 2014

Träd i trädgården


Sädesärleparet är mitt ständiga sällskap i trädgården. De springer obekymrat runt fötterna på mig i jakten på insekter. Bra! Vi hjälps åt med ohyrebekämpningen.


Finns det något vackrare än svällande knoppar mot knallblå vårhimmel? Jag får inte nog av det.


Här är det en kornell som försiktigt öppnar upp mot vår och sommar.


Mitt nya träd på uteplatsen blev efter mycket funderande en ligustersyren. Den blommar lite senare och lite längre tid än de vanliga syrenerna och är (hoppas jag) ganska tålig. Visst ja! Glad Valborg på er! Dags att dra på sig kalsongerna och yllevantarna igen och gå ut i kväll och hälsa våren. Jag ska läsa en vårdikt vid en av alla brasor här på ön!



4 kommentarer:

  1. Jasså, du har fått ett så hedervärt uppdrag!?
    Lycka till och ha en trevlig Valborg!
    Vi var ju som sagt i Löttorp och trivdes otroligt bra. Vi var också förbi "Rostiga Tanten" men tyvärr var det stängt, en stor besvikelse. Däremot var det annat som var desto mer lyckat. Bl.a. prommisen för Rolle, mig och Santos (dom andra två "hade ingen lust") i Böda Kronopark. Vädret och miljön hade inte kunnat vara bättre. Men nästa år - om det nu blir någon mer inköpsresa, så blir det förmodligen med en trädgårdsväninna eller också åker Rolle och jag ensamma, det brukar bli trevligast då!
    Men jag bara måste bo på Villa Vila igen - och gärna köpa en tavla med mig hem!! Roger skulle tydligen ha en utställning snart i Löttorp, den skulle man ju velat se.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. inte blir det en Valborg i organdi som så många gånger förr blir det långbyxor margareta

    SvaraRadera
  3. Heute in der Walpurgisnacht tanzen die Hexen.
    Bei uns werden in dieser Nacht
    die Maibäume gesetzt.
    So schönes Wetter auf Öland.
    Ich wünsche einen schönen 1. Mai.

    Idag i Walpurgisnacht häxorna dansar.
    Vi är i denna natt
    majstången inställd.
    Så fint väder på Öland.
    Trevlig Valborg!
    Marlise

    SvaraRadera
  4. Jag kurar nog inne i kväll, för regnet hänger i luften.
    Lycka till med diktläsningen och trevlig helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera