torsdag 10 april 2014

Ibland blir det nästan som man har tänkt sig


Min hembyggda odlingslåda, designad av gubben, börjar nå upp till mina visioner. Alla de blå hyacinterna har slagit ut nu och diverse alliumblad börjar trängas bland lavendeln. De spretiga kvistarna som sticker upp på två ställen är Himmelsspira, perovskia, en av mina favoriter.


Härligt, härligt med allt det blå och doften därtill! Och bäst av allt, det är inte eländigt gräs som sticker upp här och var utan bladen till mindre alliumarter. 


Nere i gräset utmed husväggen har de eldiga, små tulpangrupperna tittat upp. De återkommer år efter år men hade otur förra våren då en hungrig hare hittade dem.



2 kommentarer:

  1. Verkligen snygg blomlåda! Både själva lådan - som är precis i min smak - och innehållet som också skulle platsa här hos mig!!
    Det är in te klokt vad bra planteringarna kan bli - om man får upp dom från den ogräsfyllda marken. Dessutom ser man växterna på ett helt annat sätt, dom gör sig liksom bättre. Och svart och lilablått är ju aldrig fel..... *fniss*
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Håller med ovanstående bloggerska lådan skulle passa här med, nej det går ju inte min inglasade balkong inte tillräckligt stor. Men vad det blommar redan. Kram Hajan

    SvaraRadera