torsdag 31 oktober 2013

I startgroparna

Kanske lite mer hustomte än jultomte

Tomteträdet ska pryda mitt bord på julmässan

Jag sorterar och sorterar.Vad ska jag ta med mig? Julkorten förstås, men kanske inga vårbilder. Vi får se.

I morgon kl 12 öppnas portarna för Skäftekärrs stora julmässa. Tidigt? Tja,vi behöver en rolig händelse mitt emellan skördefest och julfirande här uppe i skogen. Runt 3000 personer brukar besöka marknaden för att handla lokala matprodukter och köpa en och annan julklapp men framför allt kanske, träffas och trivas tillsammans innan ishalka och fåk isolerar oss i våra hus. Kika gärna in på vår hemsida www.skaftekarr.se där jag har tagit de flesta bilderna.


5 kommentarer:

  1. Det var en trevlig grej med mässan. Så vackert det gula huset var med. I dag har jag skickat din domherre
    i ett mail till en vän som är lite deppad, hoppas det hjälper. Ha en trevlig helg, hoppas Du säljer många av de trevliga Tomtarna Lycka till från Hajan

    SvaraRadera
  2. HEJ
    Så söta tomtar, dom går nog åt som smör i solsken.
    Ha en fin Allhelgonahelg
    KRAM
    Eva

    SvaraRadera
  3. Hallo Kerstin
    morgen Weihnachtsmarkt, das ist früh. Ich sehe bei klart.se das auch auf Öland noch Temperaturen um 10 Grad sind. Ich habe heute hier in der Eifel in der Sonne ein Eis gegessen.
    Ihre Karten sind wunderschön. Besonders die mit den 2 Kohlmeisen auf der Weihnachts Tasse.
    Wäre es möglich, das Sie mir 10 dieser Karten schicken und ich schicke Ihnen das Geld dafür?
    Kontakt: MaJa57@web.de
    Für den Weihnachtsmarkt wünsche ich Ihnen viel Erfolg und Spaß
    Marlise

    Hej Kerstin
    Julmarknad i morgon, det är tidigt. Jag ser på klart.se på Öland jämna temperaturer runt 10 grader. Jag åt här i dag i Eifel en glass i solen.
    Dina kort är vacker. Speciellt med 2 tuttar på julen cup.
    Skulle det vara möjligt att du skickar mig 10 av dessa kort ska jag skicka dig pengar för det?
    Kontakt: MaJa57@web.de
    För julmarknaden, jag önskar er lycka och roligt
    Marlise

    SvaraRadera
  4. Antar du sålt en hel av dina fina kort förutom tomtarna. De (tomtarna) påminner om en variant jag gjort tidigare. Får mig också att tänka på mamma som prydde sina buskar med sina virkade hjärtan. De var mycket populära och många har fått sådana av henne i present, kanske man skulle börja med dem igen..

    SvaraRadera