lördag 21 september 2013

Tro det om ni vill....

Lite rött...

...och lite grått...

...förvandlas till små tomtar

...men nu är det en månad och en vecka kvar till den stora julmässan vid Skäftekärr. Första gången den gick av stapeln, för 27 år sedan, kom det busslast efter busslast med besökare från hela södra Sverige. Numera finns det flera julmarknader att välja på under allhelgonahelgen, men vi kan fortfarande räkna besökarna i tusental. Otroligt är det också att jag har börjat med lite julpyssel, mest med tanke att ha som dekoration på mitt eget bord på julmässan. Jag är uppe i fem redan och ännu har jag inte tröttnat. Vi får väl se....

5 kommentarer:

  1. Jag förstår att om man ska vara med på en julmässa måste det vara full fart på tomteproduktionen nu. Annars vill jag inte tänka på jul ännu på länge.....
    Trevlig helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Så trevligt, jag har varit Lotta i alla år. Oh
    vad jag tyckte det var roligt med våra marknader. Jag skal stick en Pippi-tröja till
    lilla Axel. Har så mycket garn över efter alla
    Pippitröjor som jag gjort. Det är ju så kul
    att göra något. Dina blivande tomtar verkar
    bra att göra.

    SvaraRadera
  3. Neej, inte tomtar redan! Det är illa nog med annonser om julbord. Jag är en stor julvän men inte så här tidigt på året!
    Irene

    SvaraRadera
  4. Usch då, det här var inte kul inlägg ;o) Men som gammal julmarknadsräv är jag obehagligt väl införstådd med att man måste vara ute i god tid. Framförhållning var aldrig min starkaste sida, så allt som oftast blev det oerhört stressiga veckor innan det väl bar av. Men nog känns det lite B att tänka på tomtar och jul redan, det måste du väl hålla med om?

    SvaraRadera
  5. Men de var ju för söta :) Lycka till med julmässan
    Annika

    SvaraRadera