söndag 8 september 2013

Ölands stenar

En vacker stenlada...mm, det skulle man ha hemma i trädgården

Verkligen mäktig och se, en olåst dörr!

Jag kikade in och såg hur solen strilade in genom fönsterluckor och springor

Så vackert med alla dessa formationer av sten

Stenladan tillhör Högby kyrka, vackert belägen på en mjuk kulle

Jag åkte förbi en gammal stenlada i går och kunde inte låta bli att stanna till. En mäktig byggnad tillhörande prästgården vid Högby kyrka. Den är byggd 1830 men har ett alldeles nyrenoverat halmtak. I dag skulle jag få betala dyrt för ett enda litet uthus i samma material, men förr var det nästan gratis att använda sig av Ölands stenar.

2 kommentarer:

  1. Jag älskar stenhus..jag skulle som du gärna ha ett sådant hus..men men det får väl bli i ett annat liv kan jag tro.

    SvaraRadera