fredag 6 september 2013

Den långa vägen hem

Jag bestämde mig för att ta en promenad hem efter ett möte. Septembersolen gassade och det blev ganska svettigt.

Skönt då att det finns så här fina ställen att vila benen på en stund.

Här bodde gamle farbror Erik och nu är hela gården uppkallad efter honom.

Tvärs över gatan sökte korna lite svalka i skuggan.

Här passerade jag en liten röd stuga, mer än 100 år gammal. Titta noga så ser ni till och med ett spöke avteckna sig i den ena fönsterrutan.

Oj, slånbären ser stora och fina ut i år!

Hej Kalle Stropp! Om du sitter här mitt på gatan kan det sluta illa. Schas på dig.

Det är inte hö i alla lador. Den här ladan innehåller mycket samlat och sparat.

Det blev en lång promenad även tidsmässigt. På tre ställen fick jag stanna till en stund och prata med husägarna som satt utomhus under den varma eftermiddagen. Så är det här hos oss på norra Öland!

2 kommentarer:

  1. Jag tror Erik har hatten på sig inne, eller
    också är det din bild som speglar sig.
    Jättehärliga bilder och vackra.
    Det är ljuvligt på Öland.

    trevlig fredag önskar jag nu

    SvaraRadera
  2. Fint har ni det på Norra Öland..ljuvligt..denna sommar hann jag ej dit..men ska nån annan minsann återkomma..fina är dina foton..och solen skiner i septemberhimmel..Kram Karina

    SvaraRadera