fredag 12 juli 2013

Sommartider ja, ja...

Berusad av schersminens doft borrar den glänsande baggen ner sig i de vita blommornas inre

Jag gnolar på Ulf Lundells strof ....och kryddar med johannesört....

medan jag kliver försiktigt på den aromatiska backtimjan som täcker vår torräng. Man får inte trampa på humlorna!

I dag ska vi ta mod till oss och åka en tur till Borgholm. Vi ska ge oss in i trängseln och handla en del saker som inte finns här uppe. Vårt favoritte i lösvikt till exempel, roibos med grädde och jordgubb. Vi ska också titta på utbudet av brandvarnare. De vi har börjar leva sitt eget liv och varnar när det faller dem in. Dags att byta då säger expertis på området. Och då gör vi det. Vi kan inte leva utan brandvarnare (bokstavligen). Framåt kvällen kommer goda vänner över och då ska vi ha det mysigt. Kanske blir det en brasa i spisen på uteplatsen igen när det börjar skymma.

4 kommentarer:

  1. Låter som en bra Fredag , särskilt kvällen
    Ha en fin helg
    KRAM
    Eva

    SvaraRadera
  2. Besöket i Borgholm är kanske ingen höjdare, men jag instämmer med Eva här ovan och gissar att kvällen kan bli toppen istället!

    Förresten slutar man som bekant aldrig lära sig saker. Jag har alltid trott att det bara finns johannesört, punkt och slut. Men så råkade jag kika i den virtuella floran, och se där ja! Min johannesört är inte alls den äkta varan, utan av varianten maculata, dvs med fyrkantiga stjälkar. Fast samma röda färg får man från dennas blommor också, som från den äkta.

    Ha nu en riktigt skön sommarfredag i goda vänners lag!!

    SvaraRadera
  3. JAG HAR OCKSÅ FÖRSÖKT FOTA HUMLOR, ELLER
    HUMLAN HTER DET, DEN SATT SÅ FINT I
    EN AMPEL. MEN ICKE SA NICKE.
    DEN SYNTES INTE ALLS.
    DU ÄR SÅ DUKTIG MED DIN KAMERA.

    SvaraRadera
  4. JAG HAR OCKSÅ FÖRSÖKT FOTA HUMLOR, ELLER
    HUMLAN HTER DET, DEN SATT SÅ FINT I
    EN AMPEL. MEN ICKE SA NICKE.
    DEN SYNTES INTE ALLS.
    DU ÄR SÅ DUKTIG MED DIN KAMERA.

    SvaraRadera