tisdag 2 juli 2013

Lite regn skulle inte vara fel

Det börjar se brunt ut på min gårdsplan

Pelargonväggen är så praktisk. Jag minns fortfarande affärsmännens förvånade miner när jag köpte upp alla barncykelkorgar på norra Öland.

Visst är det vackert med prästkragar i hallonlandet!

Nu börjar det knastra under fötterna när jag går omkring på min torräng och den så kallade gräsmattan framför huset skiftar i brunt. Kan man få önska sig en 12-15 mm regn trots att årets semesterveckor har börjat? På Kupan i går var det full fart hela tiden. Folk som handlade och folk som lämnade in nya saker. Vi har öppet till 17 och 17.15 lyckades jag stänga dörren mitt framför en dam som inte kunde förstå varför hon inte kunde få komma in och titta efter ett bord "på övertid." Undrar just var hon arbetar någonstans? Man kanske skulle...... Nej, nu ska vi vara snälla!

2 kommentarer:

  1. Javisst är det bedårande med prästkragar i hallonbuskagen!

    ... och i alla häckplanteringar
    ... och överallt i grusgångar och
    ... och i alla rabatter
    ... och ...

    Liiite trött på den frikostiga frösådden är jag, som du kanske hör. Men vackra är de ju, de högfertila f*nskapen ;o)

    Här på Åland kan vi faktiskt skryta med att det kommit ordentligt med regn under natten, så jag får väl försöka mentalmana det söderöver, till nästa ö

    *affirmerar så jag blir blå i nyllet*

    SvaraRadera
  2. Åh men du lite knaster hör till sommaren..om man är på ön..grr o morr på folk som inte har hyfs nog att respektera stängnings dax.

    SvaraRadera