fredag 2 december 2011

Hurra för det milda vädret

Förra året samma datum



Vädret nu är perfekt tycker jag som hatar is och halka. Det är sex grader varmt ute och halkar man så är det möjligen på vissna löv. Förra året , samma datum, hade vintern redan kommit för att stanna och snöskottningen fyllde vardagen. Ja, visst är det vackert och visst lyser det upp men ändå. Jag föredrar barmark. Nu ligger lussekatterna färdiga i frysen! Ska bara köpa en burk pepparkakor också så kan alla som tittar förbi få lite adventskaffe. Jag köpte förresten en flaska slånbärsglögg, tillverkad på Öland. Spännande! Det stod på etiketten att man även kunde stjälpa i lite från någon annan flaska om man föredrar lite starkare glögg. Jag kanske blandar i lite, lite för att få bort saftkänslan.

4 kommentarer:

  1. Håller helt med dig, det är perfekt vinterväder just nu! Visserligen regnar det lite, men...regn behöver man inte skotta!!
    GLÖGG PÅ DIG
    Susie

    SvaraRadera
  2. Hon är go din lilla Cissi! Tycker att hon ser väldigt nöjd ut med det vita! Precis som du nöjer jag mig bra med milt väder. Is och halka... ja vad jobbigt det var att inte kunna ta sig fram på fötter. Gott med glögg! Men det är något konstigt för allt sug efter socker har försvunnit. Ikväll tänkte jag mig en gnutta fil med goda bär till som fredagsgodis. Ska bli gott! Har förresten läst tidningsartikeln som ju var god reklam och frågan är om inte även den fina bilden på dig var det! Så är det säkert! Ha nu en mysig helg Kram Ingela

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag instämmer i kören om att det är "perfekt" väder just nu. Skillnaden är enorm, men oj så skönt att slippa all snö och halka. Sedan så kan man ju inte förneka att det är ganska så vackert när landskapet är insvept i vinterskrud.
    Ha en underbar helg!
    /Ingemar

    SvaraRadera
  4. Det är skönt med mildare väder, men det är ändå vackert med snön på dina bilder.

    Kram
    Anci

    SvaraRadera