torsdag 7 januari 2010

Prat


Häromdagen fick jag en rolig filmsnutt från en god vän. Den hette "Tre vise kvinnor" och handlade om vad som kunde ha hänt om de tre vise männen var kvinnor istället. De skulle t ex ha haft med sig nyttiga gåvor som mat och kläder. De skulle ha städat i stallet och hjälpt Maria med födseln med mera. Men....på hemvägen skulle de ha skvallrat på. Inte var barnet ett dugg likt Josef! Oskuld! Hahaha! Maria var redan i skolan misstänkt för att vara lite lössläppt, osv osv. Jag tror inte att det är något fel att prata och skoja av sig efter jobbiga händelser och det tror jag att vi kvinnor är bättre på än män. På den tiden jag arbetade ställdes vi ofta inför väldigt påfrestande situationer av olika slag, som snabbt måste lösas. Det var verkligen en säkerhetsventil att i efterhand prata om händelsen och vända det hela till något man kunde skoja och skämta om. Idag är det vitt, vitt , vitt ute och så är det nog i hela Sverige. För att muntra upp er alla lite bjuder jag på en bild med lite alternativa vita fläckar på marken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar