torsdag 15 november 2018

Är jag dum eller.....?

 
Skulle vara roligt att lyssna på "Årstafruns dagbok" säger mamma, 96 år, i telefonen. Perfekt tänkte jag. Då är julklappsfrågan löst. Jag gick in på en av de största bokförsäljarna på nätet och beställde talboken.
 
 
Sedan hände ingenting. Jo, fakturan kom förstås och jag betalade den på sista betalningsdagen. Jag vill ju inte ha betalningsanmärkningar för drygt 80 kr. När det gått tre veckor skickade jag ett mail och fick ett svar direkt: Vi behandlar ert ärende i turordning.... Sedan hände ingenting igen.
 
 
Det fanns möjlighet att chatta upptäckte jag. Jag fick kontakt med Björn, en trevlig kille. "Ja, din bok ligger uppladdad, det är bara att lyssna" sa han. Vaa! Det är en julklapp till mamma, sa jag. Hon har ingen dator eller annat. Går det inte att skicka den som en talbok till bandspelare? Nix, det går inte, fick jag veta.
Jag känner att jag inte hänger med längre. Hoppas att jag inte är ensam om det!
 
 

2 kommentarer:

  1. Men så försmädligt! Ja du! Det är inte lätt att hänga med minsann. Kan du inte reklamera köpet, fast det går väl inte när du redan betalat. Du får be att få något annat i stället.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Perfect inspiration :) and what attention to detail! I admire and congratulate.

    ดูหนัง

    SvaraRadera