måndag 26 november 2018

Inte som jag tänkt mig

 
Ska vi hitta på något på söndag, frågade jag gubben. Han fyllde år då, väldigt ojämnt och inte så mycket att ställa till kalas för, men något roligt kan vi väl ändå göra. Vi bjuder några vänner på adventskaffe, sa vi, det passar bra i det här mörkret!
 
 
Sagt och gjort. Jag bakade lingoncheesecake, vi inhandlade grönmögelost och pepparkakor till glöggen, tände ljus och dukade fram.
 
 
Det blev så trevligt. Det var bara en sak som blev fel. Solen, som inte tittat fram på flera veckor, lyste in så både ljusens lågor och julstämningen förbleknade. Så kan det gå!

2 kommentarer:

  1. Grattis till din man lite i efterskott! Ja nog för att det är skönt att solen strålar lite men förstår dig ha ha...tända ljus är vackrast när snön faller :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. tillm din make på sin stora dag. Här firar vi ju inte längre. Min son och jag säger ett litet grattis. Dottrernn inspanien skickar ju vai nmail-
    Så roligt att ni firar-

    SvaraRadera