måndag 12 november 2018

Färgklickar och ljuspunkter

 
Det är gott om nypon i år och de sätter färg på den grå omgivningen både i trädgården och ute i markerna. Grönfinkarna på bilden mumsar i sig. Plötsligt minns jag hur vi fick hjälpa farmor att plocka nypon när vi var små. Hon delade dem , kärnade ur och knöt in dem i tunna strumpor. Sedan fick de ligga på elementen i hennes lägenhet och torka.
 
 
Denna vackra grindstolpe med lykta, upptäckte jag uppe i Byxelkrok. Kanske har den aldrig varit tänd tidigare när jag har åkt förbi.
 
 
Vad är det som lyser i mörkret? Åh, en vacker ägretthäger har landat uppe vid norra udden. Jag kom att tänka på vikten av att ha reflexer på oss när vi går ut i höstmörkret. Gråhägern bredvid såg jag först efter en stund.

3 kommentarer:

  1. Det är verkligen skillnad i synbarhet på de båda fåglarna. Nu är det viktigt att vi syns är vi är ute i trafiken.
    Ha en skön vecka!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Ich habe hier auch den ersten Silberreiher (ägretthäger) gesehen.
    Liebe Herbst-Grüße aus der Eifel
    Kram Marlise

    SvaraRadera
  3. Very great post. I simply stumbled upon your blog and wanted to say that I have really enjoyed browsing your weblog posts.

    ดูหนัง

    SvaraRadera