lördag 16 juli 2016

Kalle Stropp och andra besökare

 
Under en högsommardag i trädgården kommer många på besök. Här träffade jag på Kalle Stropp på trädgårdsmuren. Grodan Boll däremot, gömde sig någonstans i skuggan.
 
 
En fantastiskt vacker liten blåvinge snurrade omkring bland den nyutsprungna oreganon. Jag ska fortsätta att leta i min fjärilsbok för att hitta exakt vad den heter.
 
 
På några strån vid dammen satt denna stora slända och torkade sina vingar. Blågrön mosaikslända heter den (jag fick hjälp med artbestämningen) och den hade just krupit ur sitt hölje som satt på ett annat strå en bit ifrån.
 
 
Det är bara att ta för sig av allt som händer i trädgården!
 
 

1 kommentar:

  1. God Morgon, det var länge sen jag såg KALLE STROPP. Vaknade för tidigt i dag.
    Ville kolla hur det är ute i Världen. Var är vi på väg ?
    Detta sista också i Ankara, man hinner ju inte med längre.
    Vad är det för Värld vi lever i.

    SvaraRadera