fredag 15 juli 2016

Bullar, böcker och blommor

 
Jag har fått klara mig på egen hand några dagar och passar då på att få undan en del arbete. I går bakade jag frukostbröd på min hemodlade kefir.
 
 
Jag lyxade till mackorna med favoritosten från vår eminenta kött-korv och ostbutik.
 
 
Limegravad lax från butiken i Böda hamn ingick i middagen. Däremellan läste jag ut en bok, fixade lite med trädgårdens blommor och borstade hunden. Hundborstning ska jag fortsätta med i dag. Vi tar en bit i taget för hon hatar verkligen all form av kroppsvård.
 
 

1 kommentar:

  1. Hej vad trevligt att Du möter våra sagofigurer hos Dig. Jag bakade muffins i går
    med Blåbär och Hallon i. De är goda , men ser ut som de vore gjorda av aska, Jag
    skall göra lite kristyr som jag kan ringla över, så ser de nog godare ut.
    Jaa så var det Turkiet denna gång, tycker inte om detta, man kan undra var det skall sluta.

    SvaraRadera